یوم الله 15 خرداد؛ زمینه‌ساز حرکت بزرگ ملت به سوی استقلال و آزادی
کد خبر: 4061899
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

یوم الله 15 خرداد؛ زمینه‌ساز حرکت بزرگ ملت به سوی استقلال و آزادی

در یوم‌الله پانزدهم خرداد سال 1342، مردم خشمگین و خسته از ظلم و ستم رژیم طاغوتی پهلوی، با تاسی به نهضت عاشورا همچو موجی عظیم بپا خواستند و با قیامی خونین بنیان پوسیده کاخ استبداد را نشانه گرفتند و زمینه‌ساز حرکت بزرگ ملت ایران به سوی استقلال و آزادی شدند.

بیانیه 15 خرداد

به گزارش ایکنا از گیلان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی ایران در مسیر پر فراز و فرود شکل‌گیری، پیروزی، تداوم و تعالی، مرهون رهبری پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی و حضور بی‌نظیر مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف است که با ایثار و  شجاعتی مثال‌زدنی جان و مال خویش را وقف احیای اسلام و اعتلای میهن اسلامی کرده‌اند.

یوم‌الله پانزدهم خرداد مبدا نهضت اسلامی و سرآغاز انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(رحمت الله علیه) است که به نماد پیوند امت با امام خویش تبدیل شده و گواه پیوند معنوی مردم ایران با آرمان الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی و فداکاری و جانفشانی آنان در راه حفظ اسلام و نابودی استبداد، استعمار و استکبار جهانی است.

به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی «15‏‎ ‎‏خرداد از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال‏‎ ‎‏حسینی گرمی گرفت»؛ در یوم‌الله پانزدهم خرداد سال 1342، مردم خشمگین و خسته از ظلم و ستم رژیم طاغوتی پهلوی، با تاسی به نهضت عاشورا همچو موجی عظیم بپا خواستند و با قیامی خونین بنیان پوسیده کاخ استبداد را نشانه گرفتند و زمینه‌ساز حرکت بزرگ ملت ایران به سوی استقلال و آزادی شدند.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد یادآور نقش بی‌بدیل و رهبری بی‌نظیر پیشوا و مرجع عالی جهان اسلام امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) است که با توکل به قدرت لایزال خداوند متعال و تکیه بر وحدت مردم مسلمان و مبارز ایران با دستانی خالی اما قلبی مطمئن، پرچم مقدس اسلام را بر میهن اسلامی برافراشت و با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، پرتو امید را در دل مسلمانان مظلوم و آزادگان جهان تاباند و روحیه انقلابی‌گری، مقاومت و ایستادگی را زنده کرد.

امروز در چهل وچهارمین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقتدار، پیشرفت، امنیت و آرامش میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی هستیم و خداوند را شاکریم که ایران اسلامی در سایه ولایت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت حضرت ولی عصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گام برداشته است.

مردم بصیر و همیشه در صحنه گیلان در آغازین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی(رحمت الله علیه) با تقدیم شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید یونس حسینی رودباری همچون همیشه نقش آفرین شدند و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(رحمت الله علیه) در وصف این شهید والامقام فرمودند «من این سید را از فرزندم بیشتر دوست دارم»؛ شهید رودباری اولین شهید انقلاب اسلامی است که از هر قطره خون پاک او، هزاران مبارز رویید و انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام خونین پانزدهم خرداد، از عموم مردم همیشه در صحنه استان گیلان دعوت می‌نماید تا با شرکت در مراسم بزرگداشت قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد در سراسر استان و همچنین مراسم استانی با محوریت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سيد يونس حسينی رودباری که با سخنرانی آیت‌الله دکتر رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۱۵ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهر رودبار برگزار خواهد شد، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان ولایی و انقلابی بیافزایند.

انتهای پیام
captcha